My GnuPG key

We can communicate via secure e-mail using GnuPG / OpenPGP, which I strongly recommend. More details in this guide.

For those seeking to write to me, here is my public GnuPG key:

pub
4096R/0xC2B8B57AAAFC29CE 2016-02-29
Fingerprint=EA7F F4E9 08A4 B62D 34E0 9889 C2B8 B57A AAFC 29CE
sub 4096/0x059CDF01110D7CE9 2016-02-29

duminică, 24 februarie 2013

Materiale promoționale ale Fundației pentru Software Liber


   Pentru cei interesați de modele, iată aici câteva materiale promoționale (autocolante, insigne) ale Fundației pentru Software Liber și ale Proiectului GNU, distribuite la recenta întâlnire cu Richard Stallman.
   În ajutorul celor care nu sunt familiarizați cu ideile FSF, am adăugat informațiile de context necesare.

iPad face rău libertății Dvs. (de-asta noi îl numim iBad) ! Detalii la http://www.defectivebydesign.org/ și http://www.fsf.org/news/ibad_launch

Firma Sony își amenință proprii clienți, opunându-se libertății acestora de a instala ce programe doresc pe consola de jocuri PlayStation3. Detalii la http://www.defectivebydesign.org/sony

Apple către utilizatorii săi: „Veți vedea de ce anul acesta va fi ca „1984”!http://www.defectivebydesign.org/blog/1301 și http://www.youtube.com/watch?v=HhsWzJo2sN4


Insigna „Întreabă-mă despre Software Liber” a Fundației FSF http://www.gnu.org/ http://www.fsf.org/

Autocolantul FSF „GNU/Linux inside” (de lipit pe calculatoare...)

Autocolantul FSF „GNU&Linux, the dynamic duo” http://www.gnu.org/
 
Autocolantul Proiectului GNU http://www.gnu.org

Licenţa Creative Commons
Scanările realizate sunt puse la dispoziţie sub Licenţa Atribuire - Distribuire-în-condiţii-identice 3.0 România Creative Commons.

vineri, 22 februarie 2013

Richard Stallman, „părintele” Software-ului Liber, vorbește publicului din România


La invitația Fundației Ceata, Richard Stallman, „părintele” Software-ului Liber, a fost prezent din nou în România. Întâlnirea cu publicul din București a avut loc vineri, 22 februarie 2013, în Aula Magna a Universității din București.

Iată câteva fotografii de la eveniment, din păcate nu prea reușite.

Prof. Stallman a solicitat expres audienței ca fotografiile în care apare domnia sa să nu fie postate pe Facebook, rețea pe care o numește „un enorm mecanism de supraveghere.”




































Alte imagini de la eveniment, mult mai reușite (realizate de alții), se găsesc la Comunitatea Debian România și blogul lui Nicu Buculei.


marți, 19 februarie 2013

Sistemul Interactiv Teritorial de Dezinformare a Cetățenilor folosește Microsoft Windows


   Eu trec frecvent prin Piața Arcului de Triumf din București.
   Pe trotuar, chiar lângă intrarea în Parcul Herăstrău, Primăria a amplasat un chioșc al Sistemului Interactiv de Informare a Cetățenilor. O inițiativă foarte bună, mai ales că în zonă sunt mulți pietoni, mulți dintre ei străini de București.
   Și totuși, inițiativa ar fi bună dacă sistemul informatic ar funcționa. Eu, unul, nu l-am văzut funcționând niciodată. La orice oră aș trece, pe monitorul aflat sub panoul de sticlă se află familiara imagine a lui Microsoft Windows XP, care se închide. „Windows is shutting down”. Ne părăsește. Ne lasă. Cu ochii în soare...

Vă rog, a văzut cineva, vreodată, sistemul acesta în altă stare ?


miercuri, 6 februarie 2013

„Jocul inteligenței”, varianta românească pre-1990 a jocului „Mastermind”


   În librăriile din România dinainte de anul 1990 putea fi găsit „Jocul inteligenței”, varianta autohtonă a jocului „Mastermind”.  Jocul era oferit în variantele cu trei sau patru poziții.
   Din interes istoric, iată câteva fotografii și regulamentul acestui joc, comercializat în anii '80.



  

 
   Iată - probabil - și singura traducere a regulamentului jocului „Mastermind” publicată în limba română înainte de 1990:



Jocul Inteligenței

- varianta cu N poziții -


Regulamentul jocului




Cei doi parteneri trebuie să stea față în față.
Jucătorul nr. 1 începe jocul alegând N piese de culori diferite (cu excepția celor albe și negre) introducându-le în cele N găuri din bordura tabelei, fără ca partenerul de joc să le poată vedea. Jucătorul nr. 2 trebuie să încerce să refacă pe tabela de joc culorile și ordinea de așezare cerute de jucătorul nr. 1 (cifrul jocului), punând și el, în rândul nr. 1 din dreapta, N piese de joc cu culorile alese de el. Urmează jucătorul nr. 1, care trebuie să dea următoarele indicații de joc:

  1. va plasa în oricare dintre cele N găuri din stânga rândului 1 câte o piesă-cheie neagră pentru fiecare piesă de aceeași culoare și pe aceeași poziție corespunzătoare cifrului găsite de partenerul de joc;
  2. va plasa în oricare dintre cele N găuri câte o piesă-cheie albă pentru fiecare piesă de aceeași culoare, dar care ocupă o altă poziție decât cea din cifru.

Urmează, apoi, aceleași operațiuni, executate pe rândul 2 al tabelei de joc, ș.a.m.d., până când jucătorul nr. 2 reușește (sau nu) să descifreze – gândind logic după fiecare indicație dată de partenerul său de joc nr. 1 – ce culori de piese și ce poziții trebuie alese pentru decodificarea cifrului.”